با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ انحصاری کردن بعضی فعالیت های تعلیم و تربیت اشتباه بود
زیارت عاشورا
انحصاری کردن بعضی فعالیت های تعلیم و تربیت اشتباه بود
معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست هماهنگی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور گفت: حوزه تعلیم و تربیت منحصر به آموزش و پرورش نیست بلکه آموزش و پرورش نقش رهبری و جهت دهندگی را در آن دارند. ما اشتباه کردیم که تعلیم و تربیت را انحصاری کردیم.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان ؛ حمیدرضا کفاش در این نشست ضمن تشریح نقش شوراهای دانش آموزی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: شوراها و نقش دادن به دانش آموزان در فعالیتهای تعلیم و تربیت اهمیت زیادی دارد. امام بزرگوار، جوان باوری را به ما یاد داد. امام بود که جوان ها را به میدان کشاند.

کارها را به دانش آموزان بسپاریم

وی افزود: ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم.کسانی مثل شهید باقری و شهید باکری. همه اینها زمان شهادتشان بین ۱۹ تا ۲۳ سال بود ولی الان کارها را به جوانان نمی سپاریم. توصیه می کنم کارها به دانش آموزان واگذار شود و مدیر و مسئولان مدرسه فقط رهبری را به عهده داشته باشند.

کفاش ادامه داد: آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان یک روز اداره آموزش و پرورش را به مجامع دانش آموزی استان سپرد. به خاطر دارم دانش آموزی که نقش معاون پرورشی را بازی می کرد آنچنان جدی و خوب این کار را انجام می داد که من فکر می کنم روزی جای من را می گیرد.

عرصه وسیع فعالیتهای پرورشی در خارج کشور 

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش خطاب به سرپرستان و فرهنگیان شاغل در مدارس خارج کشور گفت: خارج کشور جایی است که فعالیت های پرورشی می تواند عرصه وسیعی داشته باشد.

انحصاری کردن برخی فعالیتهای تعلیم و تربیت اشتباه بود

کفاش گفت: ما اشتباه کردیم بعضی فعالیت ها را انحصاری کردیم. نگاه انحصاری به تعلیم و تربیت مخرب است. ما نمی توانیم بگوییم فقط این کار وظیفه من است در حالیکه این یک پازلی است که بخشی از آن را من انجام می دهم .سرپرستان معمولا نامه ها را نگاه می کنند و اگر داخل نامه ها فعالیت پرورشی و نماز و قرآن بود آن را به معاون پرورشی می سپارند.

نقش رهبری آموزش و پرورش

وی ادامه داد: چه کسی می گوید در آموزش و پرورش ما متولی انحصاری تعلیم و تربیت هستیم؟ ما باید نقش رهبری داشته باشیم. اصلا زیر بار این نرویم که فقط ما و دیگر هیچ؟ چرا شهرداری پارک و فضای سبز شهر را از خودش می داند و اردوگاه شهید باهنر را از خودش نمی داند و نمی خواهد به اینجا رسیدگی کند تا بچه ها بیایند اینجا و شادی کنند. این تقصیر ماست چون خودمان را جدا کرده ایم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فعالیت های پرورشی در مدارس خارج از کشور گفت: در مدارس خارج همت مدیران خوش فکر می تواند این هدف را محقق کند. شما نقشتان فرمانده است،هدایت کننده است، جهت دهنده است، شما با زبان و با ارتباطات می توانید مشارکت دیگران را جلب کنید و این اهداف را محقق کنید. هنر مدیر این است که بتواند همه عناصر را در مجموعه پرورشی و تربیتی به کار بگیرد.

هدیه معاون پرورشی با تصویری از شهیدان رجایی  و باهنر

حمیدرضا کفاش سپس هدیه ای به همه سرپرستی های خارج از کشور اختصاص داد و درباره آن گفت: این هدیه یک فلش مموری ۱۶ گیگابایتی است که مزین به تصاویر شهیدان رجائی و باهنر است در این مجموعه ۳۵ تا ۴۰ ساعت مطالب مورد نیاز شما در حوزه های قرآن و عترت، تربیت سیاسی اجتماعی، فعالیت های اردویی، راهنمای فعالیت های پرورشی در مدرسه و همچنین تولیدات و برنامه های این حوزه است که حکم یک بوفه را دارد یعنی هر کس به سلیقه خود و نیازهای کشور محل ماموریتش می تواند از مطالب استفاده کند.سرپرستان و مدیران و همکاران همگی می توانند از این مجموعه بهره ببرند.

گردهمایی توجیهی فرهنگیان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور از ۹ تا ۱۱ شهریورماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود.

در این گردهمایی معلمان اعزامی سال تحصیلی جدید می توانند ضمن دیدار سرپرستان خود سوالات و ابهامات خود را با آنها در میان بگذارند و در خصوص نحوه اعزام و کار در کشور محل ماموریت خود اطلاعات لازم را کسب کنند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 10:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |